1. Home
  2. 7. Плащания, преводи и възстановявания
  3. Силна клиентска автентикация (SCA) с Mangopay

Силна клиентска автентикация (SCA) с Mangopay

Какво е SCA?
SCA = Strong Customer Authentication (Силна клиентска автентикация). Това е изискване на ЕС (PSD2), което прави плащанията по-сигурни, като изисква да потвърдиш самоличността си с два от следните елемента:

  • Нещо, което знаеш (парола, PIN)
  • Нещо, което имаш (телефон, токен)
  • Нещо, което си (пръстов отпечатък, Face ID)

Защо го виждам във Vendora?
Mangopay, нашият сигурен доставчик на плащания, може да те помоли да завършиш SCA, когато използваш своя Vendora портфейл. Това е задължително по европейските регулации, за да бъдат защитени средствата ти.

Колко често ще трябва да го правя?
Mangopay може да поиска да преминеш през стъпка за SCA при определени действия, свързани с плащания, като например при покупка или при получаване на превод.

  • Настройката е еднократна: необходимо е да зададеш метод за верификация само първия път.
  • Потвърждение може да се изисква отново: за някои транзакции (например ново плащане или по-голяма сума) може да бъде поискано ново потвърждение, съгласно регулациите.
  • Процесът е сигурен: изцяло се управлява от Mangopay – лицензирана институция за плащания в ЕС. Vendora никога не вижда и не съхранява чувствителната ти информация.

*Ако ти бъде поискано потвърждение, просто следвай стъпките на екрана. След като завършиш процеса, можеш спокойно да продължиш да използваш своя Vendora портфейл.

Как това ме засяга като потребител на Vendora?

  • Ако си купувач: Възможно е да бъде поискано да настроиш SCA веднъж и след това да потвърждаваш отново при определени покупки.
  • Ако си продавач: Възможно е да бъде поискано да настроиш SCA веднъж и след това да потвърждаваш отново при работа с твоя Vendora портфейл.

След първоначалната настройка тези потвърждения са бързи и се изискват само в конкретни случаи.

Все още имаш въпроси или се нуждаеш от помощ от отдела на Vendora? Изпрати ни съобщение.

Related Articles